Allmänna Villkor för Flyttbyrån
Välkommen till Flyttbyråns allmänna villkor. Vi uppmuntrar dig att läsa igenom dessa noggrant. Här hittar du viktig information om våra tjänster och ditt ansvar som kund. Har du några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss via vår hemsida, https://flyttbyran.se.
(1) Avbokning
För att en avbokning ska vara giltig måste den göras senast två dagar innan uppdragets starttid. Om avbokning sker inom 24 timmar före uppdraget, debiteras 50 % av det ursprungliga offertpriset. Vid avbokning samma dag som uppdraget debiteras det fulla beloppet enligt offerten. Observera att helgdagar inte räknas in i avbokningsperioden.
Flyttbyrån förbehåller sig rätten att neka uppdrag på grund av överbeläggning eller andra skäl som vi anser relevanta. Vid undanhållande av nödvändig information från beställaren kan vi också avboka uppdraget. Om RUT-avdraget är fullt utnyttjat eller ej godkänt av Skatteverket, ansvarar kunden för att betala det återstående beloppet.
(2) Reklamation
Om du upptäcker brister i vår flyttstädning, vänligen kontakta oss inom 15 dagar efter utförd tjänst. En arbetsledare kommer att boka en tid för att åtgärda problemet. Du har rätt att begära åtgärder upp till tre gånger innan andra lösningar övervägs. Om du själv åtgärdar eventuella brister, istället för att nyttja vår garanti, utgår ingen ekonomisk kompensation.
(3) RUT-avdrag
Du kan använda RUT-avdraget för att dra av 50 % av arbetskostnaden för hushållsnära tjänster. Taket för avdraget är 75 000 kronor per år och person. Flera personer i samma hushåll kan dela på avdraget för att maximera förmånen.
Flyttbyrån sköter all administration kring RUT-avdraget och du får en kvittens från Skatteverket när tjänsten är utförd och betalad. Om Skatteverket nekar skattereduktionen, ansvarar du som kund för att betala hela beloppet enligt offerten.
(4) Beställarens ansvar
Som beställare ansvarar du för att stänga av och avfrosta kyl och frys innan städningen. Om städning önskas bakom eller under kylskåp, tvättmaskin, ugn eller badkar, är du ansvarig för att koppla ur och flytta dessa. Flyttbyrån tar inte ansvar för skador som kan uppstå på golv, väggar eller tak i samband med flytt av dessa objekt. Du ansvarar också för att ta ner eventuella elektriska armaturer inom städområdet.
(5) Underleverantörer
Flyttbyrån kan anlita noggrant utvalda och kvalitetssäkrade underleverantörer för att genomföra vissa uppdrag. Dessa leverantörer delar vår höga standard och har omfattande erfarenhet. Har du frågor om underleverantörer, tveka inte att kontakta oss – vi hjälper dig gärna!